Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 ze dne 27. dubna 2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních údajů nebo GDPR) ukládá mimo jiné každému subjektu, který zpracovává osobní údaje učinit přiměřená organizační a technická opatření, a zajištění ochrany osobních údajů fyzických osob (členů organizace nebo pobočných spolků a klientů/uživatelů služeb).
Správcem osobních údajů je Institut ekonomického vzdělávání z. ú. se sídlem Příčná 1892/4, 110 00 Praha, IČ 05418372, zapsaná v OR spisová značka U 493 Městského soudu v Praze (dále jen “Správce”).
Správce osobních údajů můžete kontaktovat:
– písemně na adrese Příčná 1892/4, 110 00 Praha,
Na uvedených kontaktech můžete požadovat podrobnosti o zpracování osobních údajů a využít svoje práva ve vztahu ke zpracování osobních údajů.
Správce neprovádí automatizované individuální rozhodování ani profilování ve smyslu čl. 22 nařízení GDPR.
Osobní údaje fyzických osob – zaměstnanců a pracovníků Správce jsou zpracovávány na základě platných právních předpisů, zejména zákoníku práce pro potřeby zajištění zúčtování mezd a daní, prokazování ve vztahu k Inspektorátu práce, České správě sociálního zabezpečení, zdravotním pojišťovnám a Finanční správě České republiky.
Osobní údaje fyzických osob – dodavatelů a/nebo partnerů správce fyzických osob a/nebo kontaktních osob dodavatelů a klientů právnických osob (např. škol) jsou zpracovávány pro potřeby prokazování vůči Finanční správě České republiky, případně vůči dalším institucím veřejné správy.
Osobní údaje fyzických osob, klientů Správce, tedy uživatelů služeb Správce, jsou zpracovávány na základě plnění Smlouvy o poskytování služeb – bez poskytnutých informací ze strany uživatele nelze účel poskytovaných služeb naplnit.
Pro účel plnění Smlouvy o poskytování služeb se zpracovává: Jméno a příjmení, studijní ročník, adresa školy, region (kraj), telefon, e-mail, případně další údaje sdělené uživatelem služeb nebo subjektem osobních údajů.
Veškeré smlouvy jsou pro účely zpracování účetnictví a pro účely prokazování vůči institucím veřejné správy (Finanční správa České republiky aj.) uchovávány v elektronické a listinné podobě po dobu 10 let včetně dokladů o platbách.
Zveřejňování výsledků
Osobní údaje fyzických osob – zaměstnanců, klientů správce a/nebo jejich kontaktních osob (včetně potenciálních klientů) a dodavatelů správce a/nebo jejich kontaktních osob (včetně potenciálních dodavatelů) jsou zpracovávány na základě oprávněného zájmu v následujících případech:
– předsmluvní jednání o vzniku pracovně-právního vztahu;
– zajištění bezproblémového vztahu s klienty/uživateli služeb (i potenciálními), při plnění služeb (jméno, příjmení, kontaktní adresa, e-mailová adresa, telefon, pohlaví, případně jiné osobní údaje sdělené subjektem důležité pro zajištění kvalitního vztahu s uživatelem služeb) po dobu 5 let od posledního kontaktu (tzn. ukončení pracovního vztahu pro zaměstnance, poslední využití služeb organizace klientem/uživatelem, posledního poskytnutí služeb ze strany dodavatele/partnera organizace) subjektem osobních údajů;
– prokázání kompetence správce coby poskytovatele služeb formou referencí
– marketingové aktivity vůči stávajícím uživatelů služeb – např. zasílání pozvánek na další ročníky apod.
– zajištění dodavatelských služeb a subdodávek a externího zpracování osobních údajů včetně prostého přístupu (jméno, příjmení, kontaktní adresa, e-mailová adresa, telefon, případně jiné osobní údaje sdělené subjektem důležité pro zajištění kvalitního vztahu s dodavatelem) po dobu 10 let od posledního kontaktu se subjektem osobních údajů.
Osobní údaje fyzických osob, klientů/uživatelů služeb, kontaktních osob klientů a zaměstnanců Správce (jméno, příjmení a fotografie), jsou zpracovávány na základě souhlasu klientů se zpracováním osobních údajů pouze v případě, že jsou používány k činnostem souvisejícím s organizací a propagací poskytovaných služeb a PR Správce.
Správce je oprávněn zpracovávat osobní údaje na základě souhlasu pouze po dobu, na kterou byl souhlas udělen. Souhlas může být subjektem údajů kdykoli písemně odvolán nebo může být subjektem osobních údajů prodloužen. Souhlas se vztahuje pouze na osobu, který souhlas podepsala nebo jinak elektronicky ověřila. Souhlas je sepsán a evidován v elektronické podobě jako samostatný dokument.
Na základě souhlasu zpracovává Správce osobní údaje studentů (účastníků olympiády) zejm. pro případy předávání třetím subjektům za účelem zajištění propagace, umožnění čerpání výher a užívání služeb, a za účelem zveřejnění výsledků finálového kola Ekonomické olympiády. Osobní údaje studentů na základě souhlasu je Správce oprávněn zpracovávat nejdéle po dobu 1 roku od konání finálového kola toho ročníku Ekonomické olympiády, ve kterém byl souhlas udělen.
Na základě souhlasu zpracovává Správce osobní údaje koordinátorů (učitelů) zejména za účelem pořádání a organizace Ekonomické olympiády a zajištění spolupráce s partnery Správce v souvislosti s Ekonomickou olympiádou. Osobní údaje koordinátorů na základě souhlasu je Správce oprávněn zpracovávat nejdéle po dobu 5 let.
Máte právo kdykoliv se obrátit na výše uvedené kontakty a domáhat se svých práv, která jsou občanům – tj. zaměstnancům správce (vč. potenciálních) nebo dodavatelům a klientům fyzickým osobám (vč. potenciálních) nebo kontaktním osobám dodavatelů a klientů právnických osob (vč. potenciálních) – dána nařízením GDPR:
Správce zpracovává osobní údaje klientů fyzických osob, resp. kontaktních osob právnických osob zejména pro účely plnění Smlouvy o poskytování služeb, a není tedy možné během 10 let od skončení jejich poskytování účinně zajistit ukončení jejich zpracování. V případě souhlasu se zpracováním lze takový souhlas odvolat jen v případech, kdy byl souhlas se zpracováním osobních údajů poskytnut (marketingové a propagační účely Správce).
Po objasnění či nápravě nepřesností, se další zpracování osobních údajů řídí zejména právním důvodem a účelem zpracování.
V případě vznesení námitky údaje dále nezpracováváme, pokud se neprokáží závažné oprávněné důvody pro zpracování, které převažují nad Vašimi zájmy nebo právy a svobodami, nebo důvody pro obhajobu právních nároků.
Správce osobních údajů je povinen vyřídit žádost subjektu údajů bez zbytečného odkladu a v každém případě do 30 dnů od obdržení žádosti.
Tuto lhůtu je možné v případě potřeby a s ohledem na složitost a počet žádostí prodloužit o další dva měsíce. Správci je uložena povinnost subjekt údajů o takovém prodloužení informovat, a to do jednoho měsíce od obdržení žádosti spolu s důvody pro tento odklad.
Správce nemusí poskytovat subjektu údajů informace o jeho zpracovávaných osobních údajích za situace, že subjekt už tuto informaci má (např. je zveřejněna na webových stránkách Správce www.inev.cz).
Správce osobních údajů můžete kontaktovat:
– písemně na adrese Příčná 1892/4, 110 00 Praha
S případnou stížností v oblasti zpracování a ochrany osobních údajů se můžete obrátit i na Úřad na ochranu osobních údajů.